LINSEN LOVAR

Det ska kännas tryggt att handla glasögon och kontaktlinser hos oss!

För oss är det viktigt att du är nöjd med dina nya glasögon och din syn. Därför lovar vi lite mer än konsumentköplagen.

Vad som alltid ingår hos oss

1 års skadeförsäkring

Vid köp av glasögon erbjuder vi 1 års skadeförsäkring. Ett oslagbart skydd om oturen är framme. Självrisken är endast 250 kr (normalt är den 1500 kr genom din hemförsäkring) och är oförändrad under försäkringens löptid. Du kommer erbjudas att förlänga försäkringen upp till 3 år. Försäkringen fortsätter att löpa på oförändrad även efter inträffad skada och du slipper värdeminskning på glasögonen under försäkringens löptid som normalt är 10-50% i din hemförsäkring. Försäkringen täcker ej normal förslitning eller förlust.

3 månaders tillvänjningsgaranti på progressiva glas 

Det är väldigt viktigt att progressiva glasögon sitter rätt. Om de inte fungerar som de ska är det oftast så att det bara krävs en justering. Misstänker du detta; kom in till oss på Linsen så hjälper vi dig mer än gärna.

30 dagars bytesrätt

Glasögon: Gäller en gång per köp. Byter du till glasögon med högre pris betalar du mellanskillnaden. Om du byter till glasögon med lägre pris får du ett tillgodohavande, ej kontanter.

Kontaktlinser: Råkade du få fel linser? Lugn! Du har alltid 30 dagars bytesrätt.

Produktgaranti på glasögon och solglasögon

På alla våra glasögon och solglasögon lämnar vi två års produktgaranti mot material- och tillverkningsfel, men du har tre år på dig att klaga. Alla fel som uppkommer inom 6 månader anses som ursprungliga fel, uppkommer de senare anses de inte längre ursprungliga, men hör av dig till oss så hjälper vi dig. Får du en krackelering i dina glas är det alltid 3 års garanti. 

Tänk på det här:

  • Du har ingen ångerrätt när du köper glasögon, men vi lämnar 30 dagars bytesrätt om du inte är nöjd med ditt val av båge. Glasögon och kontaktlinser är skräddarsydda produkter som inte kan säljas vidare till någon annan så det är lite andra regler kring dem då de inte kan säljas vidare till någon annan. 
  • När du köper glasögon gäller konsumentköplagens regler för fel, sen leverans och avbeställning.
  • Om det skulle vara något fel på varan du köpt hos Linsen så kontakta oss inom skälig tid så vi har en chans att hjälpa dig rätta till problemet. Skälig tid anses vara inom 2 månader. Kom ihåg att alltid spara den felaktiga varan samt förpackningen.

Du kan också läsa mer hos konsumentverket här.

Kostnadsfria akut- och uppföljningsbesök

Får du besvär eller komplikationer av ditt linsbärande kan du känna dig trygg. Det ingår kostnadsfria akut- och uppföljningsbesök på den senaste ordinationen i ett år.

Möjlighet att dela upp din betalning

Nu kan du köpa glasögon, kontaktlinser eller solglasögon hos Linsen till dig själv och din familj – utan att behöva betala hela summan på en gång.

Välkommen till butiken på Norrlandsgatan 22!

När du besöker oss diskuterar vi tillsammans fram den bästa lösningen för just dig. Förutom vanliga linser och glasögon är vi på Linsen specialiserade på flera andra områden.

Den här webbplatsen använder cookies
Hej Hej! 👋 Vi använder cookies för att säkerställa att vår webbplats fungerar och för att tillhandahålla och göra förbättringar som ger dig en bättre upplevelse. Du kan välja att godkänna att vi använder cookies under ditt besök genom att klicka på “Acceptera”.